Logo

Dakraam-gordijn

Originele VELUX® en Itzala producten

0
Originele VELUX Producten - 25% korting!
Officiele VELUX verdeler
Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

Hieronder vindt u de algemene voorwaarden terug volgens dewelke Altaterra Ltd. (handel drijvend als Itzala via www.itzala.be), Malom köz 1; HU-9431 Fertod; Hongarije; BTW: HU13543970; Tel.: +3210420903; Fax 00 36 99 536 500 (hierna "Altaterra.Ltd") uw orders voor producten uit deze onlineshop verwerkt en aanvaardt.De volgende algemene voorwaarden zijn bindend en u moet ze zorgvuldig lezen, en dan vooral de bepalingen over prijzen, leveringsvoorwaarden, aansprakelijkheid, recht op ontbinding en de gevolgen van ontbinding.

Deze algemene voorwaarden worden aangevuld door de geldende statutaire regels betreffende contracten voor de levering van goederen aan eindgebruikers.

In geval van vragen of opmerkingen, neem contact op met Altaterra Ltd.

Ons e-mailadres: customerservices@itzala.com

Als u een bestelling wilt plaatsen, scroll dan door naar beneden en lees deze algemene voorwaarden en klik op de knop BEVESTIGEN onderaan ter bevestiging dat u instemt met deze algemene voorwaarden.

De overeenkomst voor verkoop en levering wordt aangegaan tussen u en Altaterra Ltd.

Het plaatsen van een order en het sluiten van de overeenkomst is mogelijk op voorwaarde dat u ouder dan 18 jaar bent.

Wij kunnen uw bestelling aanvaarden en verwerken onafhankelijk van uw locatie. Echter, zal u, tijdens het plaatsen van uw bestelling, een leveringsadres moeten opgeven binnen België. Wij hebben geen verplichting om de goederen te leveren buiten België.

Wij nemen uw bestelling in behandeling, op voorwaarde dat u het volgende accepteert bij het plaatsen van uw bestelling:

  • Deze algemene voorwaarden.
  • De prijzen en kosten zijn zoals vermeld in deze onlineshop, zoals gespecificeerd in uw bestelling.
  • Dat wij gegevens aangaande uw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres vastleggen ten behoeve van de verwerking van uw bestelling.
  • Dat wij gegevens aangaande uw creditcard vastleggen ten behoeve van de verwerking van uw bestelling.
  • Dat de overeenkomst wordt gesloten onder de wetgeving van Hongarije.

Hoe weet ik of mijn bestelling is ontvangen?

Nadat uw bestelling is ontvangen, sturen wij u een bestellingsbevestiging via e-mail. Er ontstaat een juridisch bindende overeenkomst op het moment dat u onze bevestiging van uw bestelling ontvangt. Wij zullen uw bestelling zo snel mogelijk behandelen. Normaal gesproken ontvangt u de bestelde producten binnen zes (6) werkdagen.

Onze opdrachtbevestiging hangt af van de goedkeuring van uw creditcard, bankkaart of PayPal-transactie (zie hieronder "Wat is de prijs van de producten?" en "Hoe kan ik betalen?"). Neem echter direct contact met ons op als u geen bestellingsbevestiging hebt ontvangen binnen een redelijke termijn. Wij willen uw bestelling graag zo snel mogelijk en zonder onnodige vertraging in behandeling nemen, maar wij kunnen geen aansprakelijkheid aanvaarden voor omstandigheden die worden veroorzaakt door problemen met of fouten in de elektronische communicatie.


Wat is de prijs van de artikelen?

De aankoopprijs is de prijs die in deze onlinewinkel van kracht is op het moment dat u uw bestelling plaatst. De prijs van een besteld product, eventuele bijkomende kosten en het totaalbedrag van uw aankoop zullen altijd zichtbaar zijn in uw bestelling en in de opdrachtbevestiging.


Hoe kan ik betalen?

U kunt betalen met PayPal of met de volgende kaartypes: VISA, VISA Debit , MASTERCARD of MAESTRO. In geval van betaling per kaart, zult u gevraagd worden uw kaartnummer, vervaldatum en indien van toepassing uitgiftenummer en drie-cijferige veiligheidscode op te geven. Deze informatie wordt via een sterk versleutelde verbinding rechtstreeks naar de bank verstuurd om de geldigheid van uw creditcard of betaalpas te verifiëren. Zodra uw kaart is goedgekeurd, sturen wij u een bestellingsbevestiging via e-mail. Het bedrag wordt in rekening gebracht op de dag dat we de bestelling verzenden.


Uw wettelijke rechten

Als consument heeft u rechten op grond van toepasselijk dwingend recht met betrekking tot de verkoop van goederen aan consumenten, indien de producten die wij leveren niet aan de overeenkomst beantwoorden of onjuist beschreven blijken te zijn. Een product beantwoordt niet aan de overeenkomst als het wat betreft de hoeveelheid, de kwaliteit en de kenmerken er niet mee in overeenstemming is, of als het product niet geschikt is voor de doeleinden waarvoor het is gekocht.

Wij hebben alle mogelijke technische voorzorgsmaatregelen genomen om ervoor te zorgen dat de kleuren van de producten zo realistisch mogelijk worden weergegeven. Wij moeten echter een voorbehoud maken voor mogelijke afwijkingen tussen de kleuren zoals die in deze onlineshop worden weergegeven en de daadwerkelijke kleuren van onze producten.

Niets in deze algemene voorwaarden beperkt uw dwingendrechtelijke wettelijke rechten.

In geval van een defect in het geleverde product, dient u ons onmiddellijk op de hoogte te stellen. U heeft dan het recht het product gratis door ons te laten repareren of het defecte product gratis te laten vervangen, als dat ons geen onredelijke kosten oplevert. Indien het defecte product niet gerepareerd kan worden, heeft u recht op een gratis vervanging van het product. Wij zijn altijd gerechtigd een defect product te vervangen tenzij dat onredelijke kosten voor u oplevert.

Als wij de overeenkomst niet nakomen, zijn wij aansprakelijk voor verlies of schade die u lijdt en die een voorzienbaar gevolg is van onze wanprestatie of ons opzet of bewuste roekeloosheid. Verlies of schade is voorzienbaar indien het een evident gevolg is van onze wanprestatie of als het redelijkerwijs te verwachten was voor u en voor ons op het moment dat wij de overeenkomst zijn aangegaan.

Wij sluiten op geen manier onze aansprakelijkheid uit voor dood of persoonlijk letsel die het gevolg is van onze opzet of bewuste roekeloosheid of van fraude of bedrog.


Garantie

In aanvulling op uw wettelijke rechten geeft Altaterra Ltd. u 3 (drie) jaar garantie op VELUX producten die u via deze webwinkel koopt. De garantiebepalingen tasten op geen enkele manier uw wettelijke rechten aan.

Wij geven u 2 (twee) jaar garantie op ITZALA producten die u via deze webwinkel koopt. Deze garantie tast op geen enkele manier uw wettelijke rechten aan.


Retourartikelen die onder de garantie vallen

Neem contact met ons op via e-mail op customerservices@itzala.com als u een defect product wilt retourneren. Wij zullen u dan uitleggen hoe de retourzending in zijn werk gaat.

Voorwaarde voor het retourneren van artikelen is, dat u ons uw bestellingsbevestigingsnummer doorgeeft. Wij vragen u vriendelijk uw bestellingsbevestigingsnummer op te geven wanneer u een bestelling annuleert, zodat wij de zaak zonder onnodige vertraging kunnen afhandelen. U vindt het bestellingsbevestigingsnummer in de e-mail die u direct nadat u de artikelen hebt gekocht in de webwinkel hebt ontvangen.

Zonder dit bestellingsbevestigingsnummer kan Altaterra Ltd. geen geld terugstorten of artikelen vervangen. Het blijft de verantwoordelijkheid van de eindgebruiker om aan te tonen dat de garantieperiode niet is verstreken.


Uw defecte product(en) worden opgehaald door onze vervoerder DHL.

Altaterra Ltd. zal u het vervangende artikel op uw verzoek al voor het retour halen van het foutieve gordijn toezenden. Let op: u dient zelf een afspraak te maken met DHL en Altaterra Ltd. over hoe het foutieve product opgehaald en geretourneerd dient te worden. Als het product door een fout aan klantzijde niet geretourneerd word, behoudt Altaterra Ltd. zich het recht voor om de vervangingsorder stop te zetten. Als u ervoor kiest om het product niet te laten vervangen en uw aankoopbedrag retour te laten storten, wordt de geldretourprocedure pas in werking gezet nadat DHL bevestigt dat het foutieve product is opgehaald.


Recht op ontbinding/annulering

U heeft het recht de overeenkomst binnen veertien (14) dagen te ontbinden zonder opgave van redenen.

De termijn waarbinnen u de overeenkomst kunt ontbinden verstrijkt na veertien (14) dagen vanaf de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of – indien u in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld die afzonderlijk worden geleverd – na veertien (14) dagen vanaf de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het laatste product heeft ontvangen.

Om uw ontbindingsrecht uit te oefenen, moet u ons op de hoogte stellen (zie contactgegevens hieronder) van uw beslissing om de overeenkomst te ontbinden door een ondubbelzinnige verklaring te doen (bijvoorbeeld een brief per post, fax of e-mail).

Ons e-mailadres: customerservices@itzala.com

Als u gebruikmaakt van uw ontbindingsrecht, geeft u dan uw naam en contactgegevens (adres, telefoonnummer en e-mailadres), het opdrachtnummer en informatie over de producten waarvoor u de koopovereenkomst wilt ontbinden, zodat wij uw bestelling kunnen identificeren.

Om aan de termijn voor ontbinding te voldoen, is het voldoende als u uw verklaring dat u gebruikmaakt van uw ontbindingsrecht verstuurt voordat de ontbindingstermijn is verstreken.


Gevolgen van ontbinding/annulering

Als u de overeenkomst ontbindt, zullen wij u alle betalingen die wij van u hebben ontvangen, inclusief de leveringskosten (met uitzondering van de bijkomende kosten indien u voor een andere wijze dan de door ons aangeboden minst kostbare wijze van standaardlevering heeft gekozen) terugbetalen. Wij zullen de vergoeding onverwijld doch in elk geval

  1. binnen veertien (14) dagen na ontvangst van aan u geleverde goederen betalen, of
  2. (indien eerder) veertien (14) dagen na bewijs van retour van de goederen, of
  3. indien er geen goederen waren geleverd, veertien (14) dagen na ontvangst van uw verklaring tot ontbinding van deze overeenkomst.

Wij zullen de vergoeding betalen met gebruikmaking van hetzelfde betaalmiddel als door u gebruikt voor de oorspronkelijke aankoop, tenzij u uitdrukkelijk met een ander betaalmiddel hebt ingestemd; in elk geval zult u geen kosten hebben als gevolg van de terugbetaling.

U dient de producten terug te sturen naar of af te leveren op het onderstaande adres:

Altaterra Ltd.
Petofi Sándor str. 36/B.
HU-9444 Fertoszentmiklós
Hongarije

en zulks onverwijld en in elk geval niet later dan veertien (14) dagen nadat u ons op de hoogte hebt gesteld van de ontbinding van deze overeenkomst. U voldoet aan deze deadline als u de producten terugstuurt voordat de termijn van veertien (14) dagen is verstreken.

De rechtstreekse kosten voor het terugsturen van de producten zult u moeten betalen.

U bent aansprakelijk voor enige waardevermindering van de producten die het gevolg is van uw behandeling van het product anders dan noodzakelijk om de aard, de kenmerken en de werking van de producten vast te stellen.


Het bepalen van enige waardevermindering van de producten

Om de aard, de kenmerken en de werking van de producten vast te stellen, zult u de producten inspecteren en behandelen (i) op zorgvuldige wijze en (ii) op dezelfde manier als u gewoonlijk in een winkel mag doen. Elke behandeling of onderzoek van de producten die dat overschrijdt, kan leiden tot een waardevermindering van de producten, die wij in mindering mogen brengen wanneer wij de betaling die wij van u hebben ontvangen, terugbetalen. De eventuele waardevermindering zal per geval worden bepaald. U mag de doos openen en de stoffen, materiaal en kleuren van de producten op zorgvuldige wijze inspecteren, zolang het openen gebeurt zonder de doos te beschadigen. Als de doos is beschadigd kunt u ervan uitgaan dat de waarde van de producten zal zijn verminderd. Indien de producten eventueel zijn geïnstalleerd kunt u er ook van uitgaan dat dit leidt tot een waardevermindering van de producten. Wij herinneren u eraan dat zolang de producten in uw bezit zijn en totdat zij aan ons worden teruggestuurd, u verantwoordelijk bent voor de producten en aansprakelijk bent voor eventuele schade aan de producten.

 

Preventie Namaak

De ondernemer biedt te allen tijde enkel producten aan die zij aankoopt bij de originele fabrikanten en hun groothandelaars. Bij twijfel rond de echtheid van producten kan de consument meer informatie en tips vinden op de website https://www.eccbelgie.be. Bij vermoeden van namaak kan de consument steeds een klacht indienen via het Meldpunt.

Toepasselijk recht en forum

Overeenkomsten die worden aangegaan via deze onlineshop worden beheerst door Hongaars recht en de rechtbanken in Hongarije zijn exclusief bevoegd om kennis te nemen van enig geschil met betrekking tot overeenkomsten die gesloten worden via deze onlineshop.


Ons retouradres:

Altaterra Ltd.
Petofi Sándor str. 36/B.
HU-9444 Fertoszentmiklós
Hongarije
Tel.: +3210420903
Fax 00 36 99 536 500
Ons e-mailadres: customerservices@itzala.com